השליטה במכירות היא לא תכונה מולדת, זוהי תכונה הנרכשת ע"י למידה ותרגול. למרות ההתעקשות של אנשים רבים שאיש מכירות נולד איש מכירות, הדבר לא כך. היכולת למכור מוצר מסוים בנויה משני מרכיבים עיקריים: 1. האדם צריך להאמין במוצר אותו הוא מוכר, הוא צריך להכיר אותו היטב, ואף להכיר היטב עד כדי שליטה בתחום אליו שייך המוצר. 2. האדם צריך שיהיה לו רצון אמתי לעזור לאחרים. אדם שיש לו את שני המרכיבים הללו יכול להיות איש המכירות הטוב בעולם. לדוגמא, אדם שמוכר מערכות מיזוג אויר חייב להכיר היטב את המערכת אותה הוא מוכר, ולהצביע על כל היתרונות שלה לעומת מערכות אחרות. לצורך כך הוא צריך גם להכיר היטב את כל המערכות האחרות ואת כל מה שקיים בשוק. הוא גם צריך להכיר את כל הצרכים של הלקוחות בתחום, הוא צריך להכיר את נושא הבניה הירוקה שחיסכון באנרגיה הוא אחד ממרכיביה, וכו'. כלומר, לא מספיק שיכיר את המוצר שלו, אלא עליו גם להכיר את התחום. נכון, איש מכירות צריך להיות אדם תקשורתי, להיות מסוגל להתחבר לאנשים ולהכיר את תהליך המכירה על בוריה, אך כל אלה הן מיומנויות נרכשות. אפשר ללמוד ולתרגל איך לתקשר עם הלקוח, איך ליצור אתו אוירה נעימה, איך להוביל אותו להתבונן ולהכיר בצורך של עצמו למוצר המדובר. אם לאיש המכירות יש אמונה שלמה במוצר שלו ומיומנות בתחום, ואם יש לו את הרצון להתפתח בתחום המכירות, את שאר התכונות הדרושות הוא יוכל לרכוש בקלות ובמהירות. בהצלחה, הטיפ מוגש ע"י תמיר חפץ, מנהל שיווק ומכירות בחברת אשכול מידע עסקי **מעוניין להגיע לערב שיווק ונטוורקינג ייחודי לענף הבנייה והאדריכלות? לחץ כאן