למרות שקיימות סטיגמות, דעות ושאר פרשנויות למושג "מכירה”, למרות שקיים מטען רגשי רב שמתחבר למושג הזה ולמרות ניסיונות שליליים שחוו אנשים משני ההיבטים (גם כאנשי מכירות וגם כקונים), מכירה היא בבסיסה פעולה של עזרה. בבסיס כל רכישה נמצאת בעיה כלשהי - יש משהו שצריך להיות מטופל, יש ללקוח משהו שמפריע לו במידה זו או אחרת. התבונן ברכישות האחרונות שעשית ותגלה ש-100% מהן באו לפתור איזושהי בעיה. קנית שמלה חדשה כי חששת לא להיראות מספיק טוב בחתונה של אחותך, רכשת פלזמה חדשה לסלון כי הרגשת שמגיע לך יותר אחרי יום עבודה קשה. ממכירה של בניין שלם ועד למסטיק בפיצוציה, תמיד תמצא בעיה כלשהי שצריכה להיות מטופלת. הלקוח מצפה מאיש המכירות שיפתור לו את הבעיה, או לפחות שיביא לשיפור או ישחרר את המחסום. זהו התפקיד של איש המכירות ולצורך כך פנה אליו הלקוח. אם מכרת - עזרת לו, ואם לא מכרת - לא עזרת! לא חשוב כמה התאמצת וניסית, לא עזרת ללקוח שלך, לא עשית את המוטל עליך, והוא נשאר "תקוע". איש המכירות הוא לא סתם פקיד מידע, אלא אדם שייעודו לעזור ללקוח שלו לראות את הקשיים והמחסומים. בעזרת הקשבה והתבוננות הוא אמור לגרום ללקוח להבין שהפתרון לבעיה נמצא אצלו. לכן, כאיש מכירות, אל תוותר, אל תתייאש כשהלקוח עוצר אותך, דחוף חזק ונכון. זו העבודה שלך - לגרום לדברים לקרות, לגרום לבעיה להיפתר ולגרום ללקוח תחושת הקלה ואושר. בהצלחה, הטיפ מוגש ע"י תמיר חפץ, מנהל שיווק ומכירות בחברת אשכול מידע עסקי **מעוניין להגיע לערב שיווק ונטוורקינג ייחודי לענף הבנייה והאדריכלות? לחץ כאן