אני שומע לפעמים מנכ"לים ובעלי חברות שאומרים: "אני לא צריך לעשות שיווק, יש לי מלא עבודה...". והם מוסיפים: "גם ככה לא אוכל לקחת כל כך הרבה עבודה, אז בשביל מה להתאמץ?" יש כאלו שאפילו מרחיקים לכת וטוענים שאם יעשו שיווק זה יפגע בהם כי לא יוכלו לעמוד בדרישות ולספק את כל ההתחייבויות. הכל נכון, אני עונה להם, אבל יש לי כמה שאלות: 1. האם כל העסקאות שלך נסגרות במחיר שנקבת ובתנאי התשלום שדרשת? 2. האם קורה לך שפתאום עסקה שהייתה אמורה להיסגר "מתפקששת" ומשאירה אותך מודאג כי בנית עליה? 3. האם כל הלקוחות שלך הם לקוחות שאתה נהנה לעבוד אתם, או שיש כמה שהיית בשמחה מוותר עליהם? 4. האם אתה רוצה לגדול? חוק השפע אומר שאתה צריך שיהיה לך בכל זמן נתון על השולחן לפחות פי 4 עבודה פוטנציאלית מזו שאתה מסוגל או מתכנן לקחת. רק כך תהיה מוגן מעסקה גדולה שמתבטלת או מפרויקט תקוע, רק כך תוכל לבחור את הפרויקטים הטובים יותר, ורק כך תוכל תמיד להיות בעמדה חזקה במו"מ שלך מול לקוח פוטנציאלי. והכי חשוב - לא תיגרר אחרי המתחרה שלך: "המתאבד התורן" שמוריד מחירים ועושה שמות. זו הדרך היחידה לגדול בצורה נכונה ובטוחה - קודם נשיג הרבה עבודה ורק אחר כך נתרחב באופן מבוקר. בהצלחה, הטיפ מוגש ע"י תמיר חפץ, מנהל שיווק ומכירות בחברת אשכול מידע עסקי **מעוניין להגיע לערב שיווק ונטוורקינג ייחודי לענף הבנייה והאדריכלות? לחץ כאן